کلبه آرامش

عاشقانه - همسرانه -فرهنگی- اجتماعی- مطالب گوناگون و متنوع.

کلبه آرامش

عاشقانه - همسرانه -فرهنگی- اجتماعی- مطالب گوناگون و متنوع.

هدیه خریدن برای آقایان

 

 

  

خریدن هدیه برای آقایان از کارهای مشکلی است که اگر آن را درست انجام دهیم می‌توانیم بگوییم کاری کردیم کارستان!

خوشبختانه آقایان مانند خانم‌ها مدام هدیه نمی‌خواهند، اما با نزدیک شدن عید و رسیدن جنون خرید، دیگر نمی‌شود کاری کرد، حالا موقع مناسبی برای پرسیدن این سوال است: "برایش چه چیزی بخرم که واقعا دوست داشته باشد و خوشحال شود؟"

اصولاً بهتر است به جای غافلگیر کردن مردها از آنها بپرسید که چه می‌خواهند و همان چیز را برای او بخرید.

این مرد چه شوهرتان باشد که غیر از یک خودرو یکصد میلیون تومانی همه چیز دارد، چه برادرتان که هر روز به یک چیز تازه علاقمند می‌شود و چه پدرتان که می‌گوید برایش هدیه نخرید، به هر حال مرد زندگی شماست و می‌دانید که تهیه هدیه مناسب برای او چقدر مشکل و در عین حال ضروری است.

با وجود اینکه یک هدیه بی‌نقص که بتواند هر مردی را خوشحال کند، وجود ندارد اما فوت و فن‌های روانشناسانه‌ای که برای انتخاب هدیه برای آقایان وجود دارند به شما در رسیدن به هدف کمک خواهند کرد.

 

 

١) به کاربرد هدیه فکر کنید نه جنبه احساسی آن:

 

به گفته پروفسور مارگرت روکر(Margaret Rucker)، دارای دکترای تخصصی روانشناسی مصرف کننده: "مردان در مقایسه با زنان، هدیه دادن را بیشتر نوعی تبادل مقتصدانه کالا می‌دانند."

به این ترتیب در حالی که زنان با اتاقی پر از گل به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرند، مردان به احتمال زیاد ترجیح می‌دهند که هدیه‌شان چیزی باشد که بتوانند نگه داشته و از آن استفاده کنند. لوازم مربوط به ورزش مورد علاقه‌اش مثلا یک راکت خوب تنیس، یا یک جفت دمپایی راحت، او را بسیار بیشتر از یک مجسمه یا هر نوع خرت و پرت تزئینی دیگر خوشحال خواهد کرد.

 

 

٢) به آنچه می‌خواهد توجه کنید:

 

خانم‌ها معمولا ترجیح می‌دهند برای اینکه هدیه مورد علاقه خود را مشخص کنند، از اشاره و کنایه استفاده کنند. مردان کمتر به این روش علاقه دارند و اگر از آنها بپرسید چه می‌خواهند، به سادگی پاسخی مستقیم و واضح خواهید شنید. به جای غافلگیر کردنشان، همان چیزی را تهیه کنید که خواسته‌اند.

کلید موفقیت توجه به آنچه "او" می‌خواهد است نه آنچه "شما" می‌خواهید یا تصور می‌کنید انتخاب بهتری است.

 

 

٣) بر علایق او متمرکز شوید:

 

هنگامی که به دنبال هدیه‌ای کاربردی برای او هستید، توجه کنید که این هدیه به علایق او مربوط باشد. اگر قصد خرید کتاب دارید، کتاب را در زمینه مورد علاقه او انتخاب کنید حتی اگر درباره تاریخ جنگ جهانی اول باشد. مردانی که به باغبانی علاقه دارند از دریافت یک گیاه زیبا یا ابزار باغبانی نو خوشحال خواهند شد.

بیشتر آقایان به تماشای فیلم هم بسیار علاقه دارند، بسته به بودجه خود می‌توانید از یک دستگاه پخشDVDگرفتهتا مجموعه نفیس فیلم‌های مورد علاقه‌اش یا حتی یکی دو DVDاز فیلم‌های روز برایش تهیه کنید.

 

 

٤) از هدایای عمومی و وابسته به جنسیت بپرهیزید:

 

این قانون در مورد خانم‌ها هم صدق می‌کند، بیشتر افراد به خصوص مردان، برای چنین هدایایی چندان ارزش قائل نمی‌شوند. این هدایا مانند جوراب و لباس زیر، که خودش بهتر می‌تواند انتخاب کند و معمولا شما هرسال برایش می‌خرید، به نظر "ارزان و فکر نشده" هستند، حتی اگر از بهترین نوع و با صرف بیشترین زمان تهیه شده باشند.

هدایای عمومی که می‌تواند برای همه مناسب باشد و معمولا هر کسی یکی دو تا از آنها در کمدش دارد، مانند تی‌شرت، قاب عکس و شال گردن، هم به هیچ وجه برای مرد زندگیتان مناسب نیست و خوشحالش نخواهد کرد.

 

 

٥) به جنبه مفرح هدیه هم توجه داشته باشید:

 

با وجود این که بسیاری از آقایان از دریافت هدیه‌ای عملی و مفید، مانند یک لباس کار نو، لوازم باغبانی و ... بسیار خوشحال خواهند شد، اما در کل دوست دارند هدیه‌شان سرگرم کننده و جالب هم باشد.

برای این منظور به دنبال چیزی باشید که قابل استفاده باشد، اما استفاده از آن با تفریح همراه بوده و در ارتباط مستقیم با کارش نباشد. برای مثال خریدن یک جعبه ابزار برای مرد مانند این است که برای زنی جارو برقی هدیه بگیریم. مگر این که مردی واقعا عاشق کارهای فنی بوده و این کار سرگرمی او محسوب شود.

 

 

٦) هدیه‌ای که می‌خرید "فکر شده" باشد:

 

مردان هم، دوست دارند احساس کنند خاص هستند. یک هدیه "فکر شده" آنها را سرشار از حس دوست داشته شدن خواهد کرد. تهیه چنین هدیه‌ای بسیار ساده است، کافی است چیزی که او می‌خواهد و برایش جالب است را برایش پیدا کنید.

فروشگاه‌های اینترنتی جای خوبی برای یافتن هدیه است، شاید علاقه یا امکان خرید اینترنتی نداشته باشید، اما با توجه به شلوغی خیابان‌ها و تعدد فروشگاه‌ها، بد نیست همینطور که روی صندلی نشسته‌اید، کمی ایده بگیرید و بعد عازم خرید شوید.

در نهایت، اگر از دسته افراد هنرمندی هستید که می‌دانید مرد زندگیتان عاشق نوع خاصی شیرینی دست پخت شما است، از پلوورهای بافتنی شما بسیار استقبال کرده یا سال‌هاست منتظر مانده تا تصویر چهره‌اش را طراحی کنید، دست به کار شده و هدیه‌ای واقعا استثنایی برایش آماده کنید.

نظرات 4 + ارسال نظر
رعنا چهارشنبه 9 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 00:18 HTTP://HOLYGUITAR.BLOGFA.COM

پست خیلی خوبی بود
یلی به من کمک کرد

عاطفه یکشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 19:08

مرسی

مونس یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 20:59

متشکرم!

ستاره جمعه 1 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:24

خیلی عالی بود...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد